گروه بورس: اطلاعات جدید نشان می‌دهد سهامداران بورس تهران در خرداد ماه امسال 5/3میلیارد دلار سهام دادوستد کرده‌اند

به گزارش همشهری، از آغاز سال‌جاری و همزمان بارشد شاخص‌های بازار سهام و روند رو به رشد قیمت سهام، حجم معاملات بورس نیز به‌نحو بی‌سابقه‌ای افزایش یافت به‌طوری که میزان دادوستدهای بازار سهام در سال‌جاری در طول تاریخ بورس بی‌سابقه بوده است.

هرچند کاهش شاخص‌های بازار سهام همزمان با وقوع بحران مالی یونان از روند شتابان بورس کاست اما روند رشد حجم معاملات بورس تهران به‌نحو مطلوبی ادامه یافت و سهامداران در طول سال‌جاری خریدوفروش‌های بیشتری انجام دادند.

وقوع بحران مالی یونان در طول چند ماه گذشته باعث کاهش قیمت محصولات جهانی ازجمله فلزات اساسی شد و به‌دنبال آن ارزش سهام برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس با کاهش مواجه شد و این موضوع زمینه نزول شاخص را در برخی روزهای خرداد ماه فراهم کرد اما درمجموع گزارش‌های جدید نشان می‌دهد عملکرد کلی بازار سهام در خرداد ماه مثبت بوده و نه‌تنها شاخص‌ها کاهش نیافته‌اند بلکه ارزش معاملات نیز به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

گزارش ماهانه بورس تهران نشان می‌دهد ارزش معاملات بازار سهام در خرداد ماه امسال با رشد بی‌سابقه‌ای همراه بوده و سهامداران بازار در طول این مدت 5/3میلیارد دلار سهام جابه‌جا کرده‌اند که این میزان نسبت به ماه قبل از آن 94درصد رشد نشان می‌دهد.

سهامداران در اردیبهشت ماه نیز1.8میلیارد دلار سهام خریداری کرده بودند؛ بنابراین با احتساب ارزش معاملات فروردین ماه حجم دادوستد‌های بازار سهام از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه از مرز 3/6میلیارد دلار عبور کرده است.

در خرداد ماه امسال درمجموع 75 هزار و 533 نفر 216 هزار و 517 معامله در بورس انجام داده‌اند. در  این مدت 23 هزار و 368 کد معاملاتی جدید در بورس به‌وجود آمده است که نسبت به اردیبهشت ماه 145درصد رشد نشان می‌دهد.

کد خبر 110236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز